مدیرعامل مرکز مالی ایران: آشنایی با صنعت برق در دوره های آموزشی مرکز مالی ایران

چهارشنبه , 02 تیر 1395

با توجه به این که یک سال از معاملات برق در بورس انرژی می گذرد، مرکز مالی ایران به منظور آشنایی فعالان بازار سرمایه با صنعت برق اولین دوره جامع تحلیل صنعت برق را طراحی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی نقوی، مدیرعامل مرکز مالی ایران، در خصوص این دوره ها بیان داشت: نخستین دوره آموزشی فعالان بازار سرمایه با صنعت برق در روز پنجشنبه گذشته با حضور مهندس ملاکی، رئیس هیأت مدیره بورس انرژی افتتاح شد.

وی در این خصوص ادامه داد: مهندس ملاکی نخستین مدرس این دوره ها خواهد بود .

نقوی ادامه داد: در این دوره صنعت برق به صورت کامل برای دانش پذیران معرفی می شود و با چرخش مالی این صنعت و بازرگانی برق در بورس انرژی و سازوکارهای مالی این صنعت آشنا می شوند.

مدیرعامل مرکز مالی افزود: این دوره شامل 60 ساعت آموزشی است که به ثبت نام کنندگان ارائه خواهد شد.

وی در خصوص مدرسین این دوره اظهار داشت: مدرسین این دوره از وزارت نیرو انتخاب شدند و مهندس ملاکی به عنوان رئیس هیأت مدیره بورس انرژی و معاون وزیر نیرو، یکی از اساتید این دوره هستند.

نقوی گفت: سایر مدرسین این دوره از کارشناسان وزارت نیرو هستند که از نزدیک با این صنعت آشنایی کامل دارند.

وی در خصوص این دوره ها بیان داشت: انتظار داریم پس از این دوره، شرکت کنندگان با دانش جدیدتری، نسبت به معاملات برق در بورس انرژی اقدام کنند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در خصوص ثبت نام کنندگان این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: در این دوره 16 نفر ثبت نام کرده اند که شرکت های کارگزاری و شرکت های فعال در بورس انرژی که اقدام به خرید برق می کنند، اکثریت این تعداد را شامل می شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در این دوره معرفی صنعت برق به صورت کاملا شفاف ارائه می شود و شرکت کنندگان با زنجیره تأمین صنعت برق از نیروگاه تا مصرف کننده نهایی آشنا می شوند. مبحث بعدی بحث مالی صنعت برق و قیمت تمام شده و هزینه تولید برق در کشور است و بحث سوم، ساختار بازار برق است که از نزدیک نحوه فعالیت و قیمت گذاری شرکت های توزیع را معرفی می کند و مکانیزم های معاملاتی برق در بورس انرژی نیز در بخش آخر به آنها آموزش داده می شود.

وی در خصوص محل برگزاری این دوره ها افزود: برای این که این آموزش ملموس تر باشد، این دوره در طرشت که امکانات خوبی از لحاظ نزدیکی به نیروگاه برق را خواهد داشت، برگزار می شود.

نقوی در پایان تصریح داشت: این دوره که روز پنجشنبه آغاز شد، نخستین دوره از این برنامه جامع آموزشی بود و ثبت نام دوره بعدی پس از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

وی گفت: به تمام فارغ التحصیلان این دوره آموزشی، گواهی نامه ای از طرف مرکز مالی ایران اعطا می شود.

وی در خصوص دیگر دوره های آموزشی گفت: در راستای آشنایی فعالان بازار سرمایه با مباحث بورس انرژی، دوره جامع بازرگانی نفت نیز طراحی شده است که متعاقبا زمان ثبت نام آن اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان به شرکت در دوره های آموزشی مرکز مالی ایران می توانند با شماره تلفن 66724343، واحد آموزش مرکز مالی ایران، تماس بگیرند.

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام