صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست و چه مزایایی دارد؟


صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

با گسترش و فراگیر شدن اینترنت امروزه فعالیت روزانه ما بدون وجود این بستر قابل تصور نیست. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز به منظور استفاده از این فرصت سهام شرکت خود را با افراد علاقه‌مند به اشتراک گذاشتند. دریافت مبالغ از متقاضیان و انجام فعالیت اقتصادی در زمینه تخصصی شرکت و بازدهی سود به سرمایه گذار هم به رشد آن شرکت و هم به حفظ ارزش پول متقاضیان کمک می‌کند. این ساختار کلی بورس است که امروزه افراد زیادی را به خود جذب کرده است و هر روز به افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند افزوده می‌شود.اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که به دلایل مختلف امکان ریسک بالا را ندارند. این دلایل ممکن است از مسائل مختلفی همچون روحیات یک شخص تا عدم اطمینان به سرمایه گذاری نشات بگیرد. بورس و فعالیت در بازار آن زمان قابل توجه و دانش به روزی را نیز خواستار است. اما در این میان روش‌هایی برای سرمایه گذاری کم ریسک با بازده خوب نیز وجود دارند که در ادامه به سازوکار این نوع فعالیت‌ها خواهیم پرداخت همچنین با هم بررسی می‌کنیم که  مزایای صندوق‌هایسرمایه‌گذاری با درآمد ثابت چیست؟

 

 

آمــادگـی آزمـون اصــول بـازار ســرمـایـه

 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت چه مزایایی دارند؟

در جواب سؤال صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت چه مزایایی دارند باید گفت ساختار کلی این صندوق‌ها به این صورت است که مدیران و کارگروه فعال در بخش‌های مختلف صندوق با بررسی مداوم و به روز اخبار و فعالیت‌های اقتصادی بهترین بخش‌ها برای سرمایه گذاری را می‌یابند و با ریسک کم به فعالیت مطمئن می‌پردازند. ریسک کم در بسیاری از مواقع به معنای سود کم نیست و با بررسی صندوق‌های درآمد ثابت در خواهیم یافت که در سالیان گذشته مجموع فعالیت این بخش‌ها نسبت به بسیاری از میزان سودهی قابل توجهی برخوردار بوده‌اند. از مزایای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت می‌توان به میزان سود مشخص با پرداخت‌های منظم اشاره کرد.

پرداخت سود منظم

پرداخت سودها در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولاً در اساسنامه به تفصیل اشاره شده است و می‌تواند امکان برنامه ریزی را برای شما در طولانی مدت فراهم آورد. از دیگر مزایای این صندوق‌ها بهرمندی از مدیران با تجربه و مطمئن است که با هر میزان از سرمایه می‌توانید از عملکرد آنان بهره ببرید. بسیاری از افراد به دلیل مشغله و یا سبک زندگی نمی‌توانند زمان کافی را برای بررسی سرمایه گذاری مطمئن اختصاص دهند که صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند میزان سود آن‌ها را به صورت مطمئن تضمین کنند.

نقدشوندگی بالا

نقدشوندگی بالا نیز از دیگر مزایای ویژه این نوع صندوق‌هاست که هر شخص هر زمان که اراده کند به راحتی می‌تواند سهم خود را بدون هیچ دردسر و تکلفی نقد کند. دو  نوع صندوق برای سرمایه گذاری با سود ثابت وجود دارد بعضی از این صندوق‌های اوراق قابل معامله هستند که در بورس به راحتی قابل فروشند و نوع دومی که واحدهای اختصاصی ارائه می‌دهند که با مراجعه به صندوق مورد نظر و احراز هویت به سادگی می‌توانید اقدام به فروش سهم‌های خود کنید.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

ثبت نام و خرید واحد در این نوع صندوق‌ها به راحتی انجام می‌گیرد و کافی است برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت سن قانونی داشته باشید و به یکی از دفاتر صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مراجعه کنید. نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت به این صورت است که شما با احراز هویت و ارائة مدارک می‌توانید فعالیت خود را در این صندوق‌ها شروع کنید همچنین بسیاری از صندوق‌ها امکان ثبت نام اینترنتی و خرید فروش غیر حضوری را فراهم کرده‌اند. نکته مهم در زمان ثبت نام برای نحوه انجام مراحل اداری انتخاب صندوق مورد نظر است. برای شروع فعالیت باید با بررسی عملکرد هر یک و شناخت کافی از هدف برای فعالیت اقتصادی دست به انتخاب بزنید.

جمع بندی

 شناسایی هدف و خواندن دقیق اساسنامه به شما این امکان را می‌دهد که با انتخاب صندوق مورد نظر سود قابل قبول و مطمئن کسب کنید. همانطور که باهم مرور کردیم از مزایای سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت معامله آسان و سود مطمئن بدون ریسک است. برای بسیاری از افراد که به دنبال سرمایه گذاری در بانک هستند سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند یک موهبت باشد که با ریسک کم سودی چند برابر بیشتر از سود بانکی را کسب کنند.

همچنین قدرت پول خود و ارزش آن را حفظ کنند. معمولاً سازوکار صندوق‌های با درآمد ثابت به این صورت است که ‌این صندوق‌ها موظفند حداقل 75 درصد از سرمایة خود را در اوراق مشارکت بانک‌ها و سهام‌های مطمئن سرمایه گذاری کنند که ‌این اطمینان را به سرمایه گذار می‌دهد که با ریسک کم به سود قابل قبولی برسد. امیدواریم این مرور به شما کمک حداقلی برای تصمیم گیری بدهد و به راحتی دست به انتخاب برای آینده و دارایی‌های خود بزنید.

نظر خود را ارسال کنید
فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر خود را ارسال کنند.

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام