سومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی

سه شنبه , 16 مهر 1398

به گزارش روابط عمومی مرکز مالی ایران با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بورس و اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن مالی اسلامی ایران برای برگزاری دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه اسلامی، شرکت‌کنندگان در دوره DBA در پاین دوره، مدارک اصول مقدماتی بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه را دریافت می‌کنند.

این دوره با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز مالی ایران و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

عموم افراد شرکت‌کننده در این دوره فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط مالی و دارای تجربه مرتبط در بازار سرمایه ایران هستند که امید است این دوره‌ها شروعی برای سایر دوره‌های مالی اسلامی در کشور در حوزه بانکداری و بیمه نیز باشد.

ثبت‌نام سومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی از خرداد ماه ۱۳۹۸آغاز شد و پس از ثبت نام ۴۶ نفر و برگزاری چهار دوره مصاحبه تخصصی از متقاضیان در نهایت ۲۳ نفر جهت حضور در دوره پذیرش شدند و  کلاس‌های آن از دهم مهر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

این دوره در سه ترم و مجموع ۲۴ واحد درسی شامل مبانی بازار سرمایه اسلامی، اقتصاد پولی و مالی پیشرفته، روش‌های کمی پیشرفته، روش تحقیق در مالی اسلامی (ترم اول) بازار سرمایه اسلامی پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک پیشرفته، مباحث پیشرفته در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، مقررات تحلیلگری بازار سرمایه (ترم دوم) و سمینار در بازار سرمایه اسلامی و پایان‌نامه (ترم سوم) است.

در ترم اول این دوره حجت الاسلام و المسلمین رضایی، حسین قضاوی، احمد پویانفر و غلامعلی میرزایی منفرد به تدریش دورس مربوطه خواهند پرداخت.

ترم دوم دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی نیز از دهم مهر ماه آغاز شد. حجت الاسلام عباس موسویان، سیدعلی حسینی، مجید امروی، علی سعیدی، مجید پیره و منتخب اساتید مالی در درس های بازار سرمایه اسلامی پیشرفته، مباحث پیشرفته در تجزیه و تحلیل صورت های مالی، مهندسی مالی و مدیریت ریسک پیشرفته و روش تحقیق در مالی اسلامی به ارائه بحث خواهند پرداخت.

همچنین انجمن مالی اسلامی ایران با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار، نخستین دوره مدیریت سبد اوراق بهادار را با همکاری مرکز مالی ایران از دهم مهر ماه آغاز کرد. طبق این تفاهم‌نامه با سازمان بورس و اوراق بهادار، انجمن مالی اسلامی ایران با همکاری مرکز مالی ایران این دوره را برای فارغ التحصیلان دوره DBA بازار سرمایه اسلامی و دارندگان مدرک تحلیلگری برگزار می‌کند و در پایان به فارغ‌التحصیلان دوره، مدرک مدیریت سبد اوراق بهادار از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار اهدا خواهد شد.

طول این دوره، یک ترم خواهد بود و در آن پنج واحد آموزشی طی دو درس مدیریت سبد اوراق بهادار ( ۳ واحد) و قوانین مدیریت سبد ( ۲ واحد) به دانش پذیران تدریس خواهد شد.

 کلاس های این دوره‌ها روزهای چهارشنبه عصر و پنج‌شنبه صبح برگزار می‌شود.

ارسال نظر


فقط افرادی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند.

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام