صفر تا صد دریافت کد بورسی


در جهان امروز به دلیل رشد بالای بورس شاهد آن هستیم که افراد زیادی در کشور به دنبال ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ در بورس هستند. برای وارد شدن به بازار سرمایه و کسب سود شگفت‌انگیز باید قوانین خاص این بازار رعایت کرد که قدم اول برای آن آشنایی با نحوه دریافت کد بورسیمی‌باشد.

همانطور که می‌دانید کار کردن در بورس نیازمند دانش است و برای موفقیت در این حوزه باید اطلاعات تخصصی در زمینه بازار بورس و معاملات را یاد بگیرید تا بتوانید سود دلخواه خود را کسب کنید. توجه داشته‌باشید که حداقل سرمایه و پول مورد نیاز برای ورود به دنیای بورس پانصد هزار تومان است.

یکی از این قوانین لازم‌الاجرا، دریافت کد بورسی است که در ادامه محتوا نحوه دریافت کد بورسیرا به‌طور کامل و جامع خدمت شما توضیح خواهیم‌داد. 

 

 

آمــادگـی آزمـون تــحلیلگــــری

 

جزئیات نحوه دریافت کد بورسی

در رابطه با نحوه دریافت کد بورسیباید به این نکات اشاره کرد که سرمایه‌گذاران برای آغاز فعالیت خود در بورس باید سه مرحله را که حدود 10 الی 20 دقیقه طول می‌کشد طی کنند تا بتوانند کد بورسی را دریافت نمایند.

اولین گام در رابطه با فرآیند نحوه دریافت کد بورسی،ثبت‌نام در سامانه سجام است؛ لغت سجام در واقع مخفف شده عبارت «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» است و هدف از ایجاد این سامانه ثبت اطلاعات مشتریان در بازار بورس، مبارزه با پول‌شویی و هم‌چنین مقابله با سواستفاده‌گران است و همه سرمایه‌گذاران برای داخل شدن در تمامی بخش‌های بازار بورس ایران ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

نحوه دریافت کد بورسیو ثبت‌نام در سایت سجام به این صورت است که ابتدا وارد سایت sejam.ir می‌شوید و سپس گزینه ثبت‌نام در این سایت را انتخاب می‌کنید؛ سپس کد ملی و شماره همراه خود را وارد کرده و سپس کدی 5 رقمی به به موبایل شما ارسال خواهد‌شد.

کد تایید مورد‌نظر را در سایت وارد نموده و سپس در گام بعدی ملیت خود و حقیقی یا حقوقی بودن خود را مشخص نمایید؛ مرحله بعد این است که هزینه ثبت‌نام در سامانه به شما اعلام می‌شود و شما باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت نمایید.

پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام که ده هزار تومان است، فرم‌های ثبت‌نام را تکمیل نمایید و مدارکی که مورد نیاز است را بارگذاری کنید؛ بعد از این موارد اطلاعاتی که وارد کرده‌اید از سوی سامانه سجام استعلام گرفته می‌شود و نتیجه استعلام از طریق پیام کوتاه به شما ارسال می‌گردد.

دومین مرحله در رابطه با فرآیند نحوه دریافت کد بورسی تکمیل احراز هویت است که به چند صورت انجام می‌شود که شامل کد بورسی غیر حضوری، مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به شعب کارگزاری است.

اگر کارگزاری که مدنظرتان است امکان ثبت‌نام به صورت آنلاین را نداشته‌باشد باید به صورت حضوری به کارگزاری مورد نظر مراجعه کنید و باقی مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

حداکثر پس از گذشت زمان دو روز کاری کد بورسی شما توسط کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار تهران صادر می‌گردد و علاوه بر آن نام کاربری و رمز عبور معاملات نیز از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد؛ توجه داشته‌باشید که این کدها فقط مخصوص شما است و لطفا آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

مرحله سوم و آخر در رابطه با فرآیند  نحوه دریافت کد بورسیثبت‌نام در کارگزاری مورد نظر و شروع معاملات است؛ طریقه ثبت نام در کارگزاری‌ها به این صورت است که ابتدا نام کارگزاری مورد نظرتان را در گوگل سرچ و جستجو کنید سپس به قسمت افتتاح حساب بروید و کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

پس از آن که کد فعال‌سازی برای موبایل شما ارسال شد، این کد را در قسمت مورد نظر درج نموده و گزینه ارسال را بزنید؛ در این بخش اطلاعات تکمیلی مربوط به شناسنامه خود را تکمیل کنید و سپس گزینه ادامه اطلاعات را انتخاب کنید؛ حال به بخش اطلاعات ارتباطی رسیدیم که در این قسمت شما باید قسمت‌های مربوط به محل سکونت، کد پستی، شماره تلفن و بقیه موارد را پرکنید.

بخش بعدی فرآیند ثبت نام در کارگزاری و نحوه دریافت کد بورسی به این صورت است که اطلاعات مربوط به شغل خود را تکمیل نمایید و اگر شاغل نیستید همان محتویات مربوط به محل سکونت خود را وارد سایت کنید؛ مرحله بعدی ثبت‌نام پر کردن اطلاعات مربوط به بخش بانکی شماست و در این بخش حتما شماره حساب شخصی خود را وارد کنید.

در بخش آخر ثبت‌نام نیز اطلاعات تکمیلی درباره دانش مالی و میزان آشنایی که با صنعت بورس دارید را وارد کنید و در نهایت پس از تکمیل ثبت‌نام، سایت کارگزاری مربوطه پیغامی مبنی بر موفقیت ثبت‌نام به شما می‌فرستد.

 حال که تمامی مراحل ثبت‌نام در کارگزاری و نحوه دریافت کد بورسیرا مو به مو و درست انجام داده‌اید و به عنوان یک سرمایه‌گذار وارد بازار بزرگ بورس شده‌اید، می‌توانید خرید و فروش خود را با قدرت آغاز کنید.

کارگزاری‌ها در واقع نقش واسطه را دارند و سرمایه‌گذاران را به سوی بازار خرید و فروش سوق می‌دهند و سرمایه‌گذاران از طریق درگاه مورد نظر کارگزاری‌ها وارد بازار سهام می‌شوند.

تعریف کد بورسی

در این بخش در کنار مبحث نحوه دریافت کد بورسیمی خواهیم به تعریف کد بورسی (Stock code) بپردازیم؛ کد شناسایی که برای ورود به بورس لازم است را کد بورسی، معاملاتی و سهامداری می‌گویند که با این کد علاوه‌بر سرمایه‌گذاری و خرید و فروش آفلاین و آنلاین در بورس می‌توان فعالیت‌های دیگری مثل صدور واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری، صدور کد سبدگردانی، تغییر کارگزار و صندوق و همچنین می‌توان با کد بورسی سود سهام در بازارهای مالی را دریافت نمود.

 

این کد یک شناسه واحد است که از تعدادی حروف الفبا و اعداد تشکیل شده‌است. در واقع این کد مثل اثر انگشت، شماره حساب بانکی یا کد ملی برای هر فرد منحصربه‌فرد است؛ به طور مثال نمونه کد بورسی به این صورت است که ترکیبی از سه حروف نام خانوادگی آن شخص و 5 عدد است که به صورت تصادفی انتخاب می‌شود مثلا اگر فامیلی فردی رحیمی باشد کد بورسی این شخص ( رحم 64718 ) می‌شود.

صلاحیت داوطلب در رابطه با انجام معاملات بورسی

تنها دریافت کد بورسی و دانستن نحوه دریافت کد بورسی باعث احراز صلاحیت شما نمی‌گردد و کارگزاران طبق دستورالعمل‌هایی که صادر شده‌است صلاحیت داوطلب در رابطه با انجام معاملات را بررسی می‌کنند.

انجام مصاحبه شفاهی، برگزاری آزمون کتبی یا الکترونیکی، داشتن گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای و کاربردی، حضور در دوره‌های آموزشی مخصوص بورس، آشنایی با نحوه چگونگی معاملات و بازار سرمایه از جمله روش‌هایی است که می‌توان با این روش‌ها توانایی فرد را در رابطه با انجام معاملات بورسی سنجید.

نکات جامعی که در این محتوا درباره نحوه دریافت کد بورسی، تعریف کد بورسی و مسائل دیگر مطرح شد باعث می‌شود شما بتوانید فرآیند ثبت‌نام را به صورت آسان، درست و بدون دردسر انجام دهید و به راحتی وارد بازار معاملات و خرید و فروش بورس گردید.

برچسب ها

ثبت نام در بورس
نظر خود را ارسال کنید
فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر خود را ارسال کنند.

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام